קייב: אלפים עומדים בתור לחלוקת אוכל וביגוד חם

נדב דוד 1 Comment on קייב: אלפים עומדים בתור לחלוקת אוכל וביגוד חם

כשבחוץ הטמפרטורה צונחת אל מתחת לאפס ותשתיות החשמל והמים מופגזות על ידי הצבא הרוסי, רבים מתושבי קייב עומדים בתור למנה חמה, ביגוד ושמיכות. יוזמה של הקהילה היהודית בקייב תסייע לקשישים וחולים להתפנות למקום חם ובטוח מחוץ לאזורי המלחמה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההפצצות הבלתי פוסקות על הערים באוקראינה ועל קייב בפרט, השמידו חלקים רבים מהתשתיות האזרחיות במדינה. על פי דיווחים רשמיים של ממשלת אוקראינה כ-40% מהתשתיות חיוניות במדינה נהרסו או ניזוקו עד כה, בהם בעיקר תחנות חשמל ומאגרי מים. מילונים נותרו מנותקים מאמצעי חימום, אנרגיה וזרימת מים סדירה.  

השילוב של הקור המזרח-אירופאי, מחסור בחשמל ויכולת להפעיל אמצעי חימום ביתיים, הפכו את החיים בקייב הבירה לבלתי נסבלים. בחודשי החורף, צונחות המעלות באוקראינה אל מתחת לאפס, וכבר כיום עומדות הטמפרטורה הממוצעת בקייב על -5. 

משבר האנרגיה, מאלץ את התושבים שעוד נותרו בעיר לחפש מקורות חימום ומזון חלופיים. במוקדי סיוע אזרחיים, מדווחים על תורים ארוכים של אלפים המבקשים ארוחה חמה וביגוד חם. "התושבים כאן נמצאים במלחמת הישרדות יומיומית. הקור כבר יורד בלילה לפעמים למינוס של 10 מעלות ובלי חימום מתאים, זה בלתי אפשרי לשרוד", אומר הרב יונתן מרקוביץ, השליח הראשי של חב"ד בעיר. 

בשבועות האחרונים מגייסת הקהילה היהודית בעיר תרומות של אלפי שמיכות וביגוד תרמי, במטרה להגן על קשישים והחולים מפני הקור העז. במוקד החלוקה של הקהילה שמעניק גם ארוחות מבושלות, מצטופפים מידי יום מאות תושבי העיר שזוכים למנה חמה. המטבח במרכז הקהילתי מופעל באמצעות תנורי גז, כך שהוא מאפשר לספק מזון חם גם ללא חיבור לחשמל.

יוזמה נוספת של הקהילה היהודית בהובלת הרב מרקוביץ, פועלת להוציא עשרות קשישים וחולים ולהעבירם למחסה מרוכז ובטוח מחוץ לגבולות אוקראינה. 

לדברי הרב יונתן מרקוביץ: "רבים מחברי הקהילה שנותרו בקייב, הם מבוגרים ואנשים שמצבם הבריאותי הקשה אליהם להימלט בתחילת המלחמה אל מחוץ לגבולות אוקראינה. כעת המצב הופך למסוכן עוד יותר עבורם. עבור התושבים כאן, זאת דילמה נוראית בין להסתתר מההפגזות או לסבול מהיפותרמיה. ביחד עם מתנדבים מהקהילה, אנחנו מסייעים למי שנותרו כאן עם ביגוד חם, שמיכות ומזון ומאפשרים למי שמעוניין לצאת מהעיר ולהגיע למקום מבטחים מחוץ לאוקראינה, עד שהמצב ירגע במעט".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    רח"ל,שיבוא המשיח ויגמרו כל הצרות,אמןןן……….